måndag 25 mars 2013

Främling i köket

I vanliga fall ringer klockan 05:45, jag ligger kvar och kämpar igång kroppen. Klockan 06:15 går jag in till Maja och ser om hon är vaken. Sedan tar jag mig nerför trappan och hinner oftast se ryggen på gubben när han lämnar hemmet.

Idag var det annorlunda eftersom han istället för 30 minuters körning till jobbet har bara 2 minuter.

När jag kommer ner i köket hittar jag denna främmande hantverkaren.


Vem är han? Och vad har han gjort med min "grottman"?


-Vad har du gjort? Kände inte igen dig.

Skägget hade börjat irritera honom.

-Och så var det så ful.

Lite hår i ansiktet kan förändra en människas utseende mycket.

Nu fick jag dricka morgonkaffe med min alldeles egna hantverkare. Utan "grottmans" ansikte. Så mycket trevligare att pussa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar