tisdag 26 mars 2013

Laktosintolerant?

Frågan är om Max behöver få mer fakta eller om han nu inser att mamma nog har rätt i sina misstankar.

Under en vecka har jag så gott som uteslutande använt laktosfritt i köket.

En och annan skvätt vanlig mjölk vet jag har slunkit ner i hans kaffekopp men i det stora hela laktosfritt.

Max mage har varit lugn.

Tills i söndags eftermiddag.

Efter jag hade kört till jobbet blev vissa gottesugna och gubben köpte hem glass.

Givetvis inte laktosfri.

Givetvis kunde Max inte motstå.

Men att vräka i sig nästan en hel liter glass klarade inte magen.

Först började fisarna. Gubben trodde något dött i Max rum.

Sedan kom magkramperna och tillslut springa på toa.

En del av mig säger: Stackare! medan en annan del säger: Skyll dig själv!

Hoppas han nu inser att mamma nog har rätt och accepterar mitt nästa steg. Doktor.

Skolan verkan vilja acceptera laktosfritt utan läkarintyg men det är kanske lika bra att få veta om och exakt vad det är som är tokigt. Det där med laktos och mjölkprotein är ju en hel vetenskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar