söndag 24 mars 2013

Matkalendern vecka 13

Veckorna går snabbt. Redan dags för ny veckas matsedel. Misstänker starkt att morgondagens stekt sill med löksås byts ut och lördagens påskbuffe kommer istället vara middag hos svärföräldrarna.

Som vanligt. Är det något recept som du vill ha även om jag inte lagar det så säg till. Givetvis lägger jag ut det. Kanske kommer påskbuffens olika recept eftersom det är lite speciellt för er som firar påsk.

Om jag hinner. Om jag orkar. Har en stressig vecka framför mig. Med start i morgon, måndag, kl 5.45 sedan går det i ett.

Bonus denna veckan är att jag blir extraledig torsdag och söndag i och med röda dagar.

Måndag:
Stekt sill med löksås

Tisdag:
Grönsakssoppa

Onsdag:
Kyckling i sötsursås

Torsdag:
Krämig pasta med stekt chorizo

Fredag:
Citronbakad lax med spenatsås

Lördag:
Påskbuffe

Söndag:
Porterstek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar