fredag 29 mars 2013

Sudda, sudda

Ville inte väcka min sovande familj så jag kröp ner i sängen med boken. Men när klockan närmade sig 10 och Maja vaknat gick jag ner och kokte kaffe.

Gick upp med kaffet och väckte min gubbe.

Första utskällningen blev för att jag inte väckt honom innan.

Andra kom när jag sa att jag legat och läst sedan 6.04.

-Då hade du kunnat åka till affären och köpt frallor och pålägg. Visat att du faktiskt brydde dig om din familj.

Vissa ord som flyger ur hans mun gör mig rosenrasande.

Jag, ska jag behöva visa att jag bryr mig om min familj? Gör jag inte allt för dem? Ställer jag inte alltid upp. Ser jag inte alltid till deras behov före mig själv?

Nu har han skitit i det blå skåpet. Han kan sitta där i fåtöljen och glo på tv hela dagen. Jag bryr mig inte ett dugg.

Hoppas klockan går fort och det snart blir dags för jobbet. Tills dess håller jag mig undan. Vill inte vara ledsen, arg och besviken.

"Sudda, sudda, sudda, sudda bort din sura min."

2 kommentarer:

  1. Tycker du har all rätt att vara ledsen och besviken ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. En varm kram till dig och en förhoppning om att "gubben" inser hur bra han har det.

      Radera