söndag 26 augusti 2012

Fortsättningen på Dumt. Mycket dumt.

http://lottasmat.blogspot.se/2012/08/dumt-mycket-dumt.html
  • ANA-antikroppar
  • Blodbrist
  • Kramp i galla och gallgångar
  • Hugg i höger sida av bröstkorgen
  • Käkar som låser sig
  • Nervryckningar i ögon och ansikte
Det är mycket troligt att jag också har de andra diagnoserna. Men jag kan inte släppa tanken på att orsaken till att jag inte mår bra är sköldkörteln.

Jag tycker att det är för enkelt och lättvindigt att bara skriva ut recept år efter år utan att vare sig lyssna på patienten eller göra uppföljande provtagning eller undersökning.

Har hört andra med hypotyeros prata om att de fick genomgå omfattande tester och noggrann inställning av medicinen. Om årliga kontroller och om fastande innan provtagning. Om hur de efter viktökningen som hör ihop med sjukdomen nu tack vare medicinen går ner igen.

Inget av detta känner jag igen. 

1 kommentar:

  1. Intressant med dina funderingar, hade själv struma när jag var barn och medicinerade med levaxin. Detta växte sedan bort sas det, men instämmer i att många av symptomen passar in deb reumatiska diagnosen också :o)

    Tycker att du ska boka en läkartid snarast, det där med att experimentera med sina mediciner kan tyvärr i sina fall få riktigt allvarliga konsekvenser, har sett det på nära håll.

    Hoppas att det löser sig!

    SvaraRadera