tisdag 21 augusti 2012

Orkar inte

Jag orkar inte le. Jag orkar inte försöka. Jag orkar inte ens hålla tårarna tillbaka.

När jag meddelar chefen att jag tyvärr inte orkar jobba idag svarar han med att han hoppar in för mig idag om jag jobbar för honom på fredag.

HALLÅ!

Jag mår inte bra. Jag får bara behålla vätska. Allt annat åker rakt igenom.

Vad gör Lotta? Jo, den där korkade, snälla, alltid ställa upp Lotta svarar:

"Hoppas jag orkar. Då blir det jobb onsdag 19.30-23.30, torsdag och fredag 16.30-23.30?"

Nu sitter jag här. Helt förstörd. Inser att detta handlar om mer än en kass mage.

Ringde precis gubben och stortjöt:


"Jag orkar inte mer. Ser du inte?

Jag orkar inte starta datorn för jag vet det i mailen ligger massor jag måste ta tag i.
Jag orkar inte betala betalningspåminnelserna vi fått.
Jag orkar inte gå ner i tvättstugan.
Jag orkar inte ens stoppa in mina rena kläder i garderoben.

Ser du inte?"

"Jo, jag ser. Vad vill du jag ska göra? Säg bara till vad jag ska göra."

"Jag orkar inte."


2 kommentarer:

  1. Vet inte vad jag ska säga! Men Kramar i massor!

    SvaraRadera
  2. Fina fina Lotta.
    Styrkekramar och kärlek i mängder

    SvaraRadera