torsdag 16 augusti 2012

Thailändskt/kinesiskt


Tjejerna skulle vara hos frissan kl 12 och kl 14.30 så matlagning hemma blev det inget av.  Vi tog en sen lunch/fika på Teapot. Idag drack jag hallon/lime som inte fick toppbetyg av mig. Sconesen var lika goda som vanligt.

Hade tänkt ta med mig av gårdagens paj till jobbet men givetvis glömde jag den hemma. Så det fick bli köpemat. Rekommenderades en ny restaurang och jag testar gärna.



China House Restaurant på Östra Storgatan i Kristianstad har bara varit öppet i två månader. Otroligt trevlig personal.

När jag tvekade över menyn (varför ska det alltid finnas så mycket gott?) hjälpte de mig och jag kom tillbaka till jobbet med nunmet 32, stekt kyckling på thailändskt vis med chili, citrongräs, thaikryddor och kokosmjölk. Frågade om jag ville ha det starkt, normalt eller milt.

De bjöd på dricka. Var visste ett sommarerbjudande.

Jag undrar hur sjutton de får plats med all den maten i de små aluminiumformarna man får eller om det liksom expanderar när man lägger upp det på tallriken. Aldrig jag orkade äta upp allt som fanns i burkarna.


Så fräscht. Men tyvärr väldigt tomt. Bara ett bord var upptaget då jag var där. Trist. 



Måste gå tillbaka och testa deras lunchbuffe. Den såg väldigt god och fräsch ut.  Fanns till och med sushi. 80 kronor är inte dåligt när man får äta hur mycket man vill.

Kanske ska lura dit gubben trots att han inte gillar kinamat så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar