söndag 12 augusti 2012

Garaget


Knak, brak och smäll.

Låter inte alls som när man bygger upp något. Så jag tittar ut.
Porten på plats. Likaså dörren. Men vad hittar han på? Skottkärran är full av brädor.


Då ser jag. Han har bestämt sig för att i alla fall byta ut panelen. Och tur var det visar det sig eftersom brädorna var riktigt dåliga.

Papp har han men panelbrädor måste köpas. Snarast om han ska komma vidare. Får se vad som hinns i veckan.
Vi ska ju in till Erikshjälpen i Kristiantad och hämta trädgårdmöblerna som svärföräldrarna ställt undan åt mig. Då kan vi ta Byggmax också.

Det är bra med svärföräldrar som är ute och rör på sig på secondhand. De visste att vi behövde möbler och ringde mig när de hittat något de trodde skulle passa.
Betalade gjorde de åt mig direkt så möblerna är bara att hämta. Och så ska jag hämta ut pengar till svärfar när banken öppnar på måndag.

Äntligen trädgårdsmöbler. Nu fattas bara någonstans att sätta dem. De får valsa runt på gräsmattan tills däcket är byggt. I sinom tid.

Men nu när vi snart har möbler ute och grillen är hemma hoppas jag på lite ljumma kvällar så vi kan grilla.

2 kommentarer:

  1. Härligt med trädgårdsmöbler. Då får ni ett extra rum.
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, har verkligen saknat trädgårdsmöbler. Bara sitta ute och ta en kaffe. Grilla har vi inte gjort mycket i år. Trots att gubbens grill äntligen kommit hem. Men hoppas att det blir lite fler kvällar med grillning och sitta ute och äta.

      När sedan däcket blir byggt (tror inte i år) blir det perfekt.

      Så tacksam för att mina svärföräldrar håller ögonen öppna när jag letar efter något.

      Vilken fest du hade. Blir glad av alla hattar. :D

      Jag gick faktiskt i en hattparad som ung. Med egengjord hatt av jordgubbskartong och påskafjädrar. Så tjusigt så.

      Är faktiskt hatt-tant. Har både stråhatt och hösthatt.

      Radera