fredag 10 augusti 2012

Städa, städa

Man ska städa varje fredag – Och så varje jul
Det tycker jag är kul
Men aldrig mörda på en lördag – För det verkar skumt
Och det tycker jag är dumt
Och på söndag ska jag måla hela huset gult
Fast det tycker jag är fult

Nja, kul tycker jag inte att det är att städa. Möjligtvis gillar jag att det är rent omkring mig. Men det är ju slutprocessen inte själva arbetet.

Sant är i alla fall att det är fredag.

Städat ända sedan jag steg upp idag. Nu börjar det bli lite ordning på bottenvåningen. Inte i hamn än men på god väg.

Beställde pizza och åt i slicebitar i soffan framför tv:n. Tog mig faktisk en paus när Sverige spelade handboll. Inte för att jag är intresserad av handboll eller ens av idrott men det var skönt att sitta en stund.


Måste erkänna att jag är väldigt glad att jag är ledig i två dagar. Min kropp orkar inte jobba i tre dagar i sträck. Men det är smällar man får ta när man är snäll. Sedan behöver jag extrapengarna också.

Funderar på om jag ska försöka få ihop pengar till en rehabiliteringsresa. Det känner jag att jag behöver om jag ska orka fortsätta att vara det stöd som min familj behöver och om jag ska orka jobba.


Jag har köpt hasselnöts syrup och testade det till kaffet. Söt men gott. Blir inte i varje kopp utan bara ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar