lördag 11 augusti 2012

Gräsänka

Gubben lämnade oss tidigt på lördagsmorgonen för en tripp till Malmö med jobbarkompisarna. De skulle först på studiebesök och sedan väntade mat och dragracing. Ingen aning när han dyker upp så jag har planerat en hel dag utan honom.

Först körde jag Maja på Kvllspostenrundan. Sedan fick jag dansa med snabeldraken. Konstigt tycker vi valsade flera gånger igår men han var visst ändå inte nöjd.

Sedan förberedde jag Gottegrisens lakrits- och marshmallowsglass det är ju lördag.


Sista lördagen innan skolan börjar som vi har tillsammans. Nästa helg är jag och tjejerna iväg på läger.

Denna gången hällde jag glassen i en plastad brödform. Tänkte att vi skulle skopa upp glassen. Eller kanske skära den i skivor med lite gott från Lakritsbutiken ovanpå. Vi får se.

Nu ska jag sätta mig i soffan med en kopp kaffe. Bara slöa. Kanske slår jag på tv:n eller läser en bok. Om en timme är tvätten klar och det börjar dra sig mot att börja laga middag.

Idag serveras det nötfärsbiffar med gorgonzolasås och kokt potatis.

Receptet?

Det kommer senare.

Nu soffhäng trots att solen skiner ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar