torsdag 23 augusti 2012

Underbar lunch


Fantastiska Ulrika bjöd mig på lunch idag.

Visserligen var anledningen lite föreningsjobb och framtidsplanering.

Kesoplättar med räkor, rödlök och creme fraiche.

Mumsigt! Bad om receptet. Poppade upp massor alternativ.

Efterrätten äppelpaj med vaniljglass hann jag inte ens plåta.

Så skönt sitta och bolla tankar fram och tillbaka. Fyllde mig med annat än mina egna problem en liten stund.

Men snabbt kom jag ner på jorden när jag får ett meddelande av en vän. Diskbrocket visade sig vara en tumör som trycker på nerverna.

Plötsligt var mina tårar inget värda och skamkänslan över att jag klagar fyllde mig.

Nu är tumören godartad och troligtvis möjlig att operera bort.

Håller tummar och tår.

Blir utskälld ordentligt. Vem tror jag att jag är? Stålmannen och struts?

Måste acceptera och lyssna på min kropp.

Ja, jag ska. Ska bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar