lördag 25 augusti 2012

Mysko


Min moral säger det är fel. Mitt sinne säger det är helt uppåt väggarna galet. Men mitt hjärta bara älskar en massmördare.

Ja, inte morden han begår. Inte att ta någon annans liv. Att sätta sig som både domare och bödel. Att låta sig ta Guds roll.

Men Dexter har en hjärna som jag älskar. Hans intelligens är något ut över det vanliga.

Jag kan inte hjälpa att jag älskar karln. Precis som jag älskar Sherlock Holmes (tv-seriens version).

Jag trodde inte jag skulle gilla Dexter när jag fick första boxen men okej nu har jag fått den och visst.
Det slutade med att jag fullkomligen slukade säsong 1 av Dexter.

En otäck känsla eftersom han egentligen är en mördare.
Finns det något som gör hans mord mindre otäcka? Bara för att han dödar mördare? Nej, min moral och etik säger nej.
För mig finns endast en som har rätt att ta ett liv och det är Han som skapar livet.

Nu sitter jag med säsong 2. Jag kunde inte låtabli när Magda beställde från CDON.

Tror jag ska se om jag fortfarande gillar Dexters hjärna eller om min moral segrar.

Tänk så förädiskt ett hjärta är.

Magdas beställning? Jo, en t-shirt till skolfotograferingen.

Ingen AC/DC, ingen Lordi eller annan tuff rockgrupp. Inga zombies eller vampyrer.

Bara en...



Justin Bieber-t-shirt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar