tisdag 7 augusti 2012

Framsteg

Så glad och stolt.

Tjejerna åkte med mig in till Kristianstad innan jag skulle jobba.

Vi pratade med Amanda och Rebecka på Myran och Malkom om slingorna som ska sättas i tjejernas hår nästa vecka.

Åt en sen lunch på Teapot. Försöker dricka mig genom deras tesortiment. Jag hade idag kommit till te "Göta kanal". Mycket gott.

Mycket trevligt och fick lite kassar med hem.

Vi hade pratat igenom hemresan. De skulle ta tåg och buss hem.

Magda var orolig men vi pratade om att snart ska hon åka buss till och från skolan. Ibland kanske till och med själv. Hon måste träna. Hon måste komma över sin rädsla.

Kompromissen blev att Maja skulle köpa och ha hand om biljetten. Det var mer än Magda fixade.

Nåja, en sak i taget.

Så nu sitter jag på jobbet och tjejerna sitter på tåget.

Ytterligare ett stort framsteg. Så otroligt stolt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar