fredag 31 augusti 2012

Fuskshoppa

Trots att Magda varit hemma från skolan drog jag ut henne för lite shopping.

Häromdagen blev hon trampad på hälen och kom hem från skolan med stort hål i Conversen. Nya skor bara måste hon ha idag.

Det gick snabbt för hon hittade ett par DC som hon fastnade för.

När vi ändå var i affärer så gick vi inom för ytterligare hål i örat. Byxor, linne och kofta från Carlings. Och en t-shirt till Maja.

När vi ändå gick förbi Åhlens smet vi in för att kolla om väskorna som tjejerna ville ha kommit. Magda:

- ÅÅÅÅÅHHHHH!!!!!!


Jag betalade så länge så vi tog en rosa till 
Magda och blå till Maja.

Hittade även en varsin pall till tjejerna för 69 kr. Fick lite avdrag på den röda som fått en smäll på sidan av sitsen och saknade två tassknoppar. Vilket jag hade två vita hemma.



Vi avslutade med att Magda fick ha lite matte i praktiken. Jag beställde hennes mat men hon fick själv plocka fram sina pengar och räkna ut så hon betalade rätt och fick rätt tillbaka.

59-60=1







2 kommentarer:

  1. 59-60=-1 ;)

    DEN lektionen var jag på hahahahaha....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hennes första bud var:

      Kycklinghamburgare kostar 59 kr. Jag har två tjugor det är trettio.

      -Nej. Räkna igen.

      Två tjugor blir fyrtio. Då ska hon ha en tia till.

      -Och?

      -Två femmor till?

      -Ja och du får tillbaka?

      - En tjuga.

      -Nej, det stämmer inte. Räkna.

      -59-60=1. Jag ska ha en krona och kvittot.

      -Bra.

      Mumlande sa hon:

      -Att jag inte lär mig att om det blir en kvar så ska jag få den.

      Stackare. Men hon kämpar.

      Så ja, 59-60=1 är samma som 60-59=1 i Magdas värld.

      Att kasta om för att lättare räkna ut finns inte. 3+4 är inte samma tal som 4+3 utan måste räknas ut.

      Radera