fredag 31 augusti 2012

Njuta här och nu


Idag har jag Magda hemma från skolan. Höjdhoppningen på gympan igår har gett henne en ond rygg, ben och arm.

Hon fick ge sig efter tre försök med ordentlig närkontakt med ribban. Fy, vad arg hon var. Ville klara mer än 1,10. Jag tyckte hon varit riktigt duktig som hoppat så högt. Mycket högre än vad jag klarade men sedan är Magda längre med mycket längre ben än mina korta saker.

Nu ligger hon uppallad i soffan framför tv:n med kakaomjölk och vispgrädde.


Själv har jag krupit ner i sängen med en ny bok. Inte för att jag har ont (visst har jag ont men inget som jag inte stoppa längst bak). Inte för att jag är trött. Inte för att jag inte har annat att göra. Utan av den enda och enkla anledningen att jag vill. Jag vill läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar