lördag 18 augusti 2012

Gott med grillat


Jag tog ledigt igår. Ledigt från jobbet, ledigt från bloggen, ledigt från spisen. 

Alla tre är ju saker som jag älskar men jag behövde så ledigheten.

Jag var uppe hos Szabos och handlade lite marinerat kött. Gjorde en enkel sallad med fetaost.

Inte ska man klaga på värmen eller solen men vi gömde oss. 

Med trädgårdsmöblerna i garaget satt vi skönt. 

Svärföräldrarna kom strax innan vi skulle äta så de satt med vid bordet. De ville inte äta men svärmor tog gärna några öl.

Det var skönt sitta där. Maja plockade undan lite och så åt vi efterrätt.

Ytterligare disk gick Maja in med och när det skymde hämtade hon ljuslyktan. 

Så skönt. Så avkopplande. Jag glömde alla saker som jag skulle göra inför morgondagens läger.






Max och jag åkte in till Kristianstad. Han var verkligen


Gissa om Max kan shoppa. Lite så att jag får ångest över alla pengar som försvann. Men tänker som så att Max handlar stort en gång medan tjejerna handlar oftare fast mindre summor.
Nu har han helt ny garderob.


Givetvis tog vi en fika på Teapot. Denna gången  drack jag hallonte. Mycket godare än hallon/lime som jag drack sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar