onsdag 11 april 2012

Baka LCHF Mandelbröd


I morgon har jag tagit på mig att fixa lunch till utbildningen. Det finns ingen ugn utan bara micro så det bestämdes att det skulle vara något kallt. Sallad var min första tanke. Till salladen ska det serveras bröd och jag tar tillfället att baka LCHF "bröd".
Har aldrig bakat utan vetemjöl så det ska bli spännande att testa. Massor av konstiga ingredienser.


Eftersom fler och fler äter LCHFkost så är det bra att man vet lite vad det handlar om.

3 dl mandelmjöl
1 dl pofiber
4 msk linfrön
4 dl lagrad ost Greve
8 ägg
4 tsk fiberhusk
knappt 1 tsk salt
2 tsk bakpulver

Vispa äggen pösigt.
Blanda de torra ingredienserna.
Riv osten.
Blanda ihop de torra ingredienserna med ost.



Blanda ner äggen.
Låt stå en stund.
Klicka i en smord muffinsform med 12 hål. Eller i en mindre brödform.



Grädda i 200 grader i ca 20 minuter.


2 kommentarer:

  1. Du lagar så mycket gott och jag hinner inte ens med att kommentera. Jag dog lite och dregglade genom skärmen vid raggmunken med bacon. Guuud så gott.
    kramar och hoppas du haft en fin kväll,
    L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Roligt att du gillar att läsa. Raggmunkarna blev jättegoda. :D

      Dessa bröden blev också supergoda och fick mycket beröm. Toppen alternativ om man inte äter vetemjöl. Och nu vet jag att det går och att jag kan.

      Hoppas att du haft det gott själv.

      Radera