måndag 9 april 2012

Ifrågasatt

Jag blev ifrågasatt om mängden mat jag ätit. Att det omöjligen kunde vara korrekt att jag tidigare ätit så lite som jag uppgett tidigare i bloggen. Att det är omöjligt att leva med så lite kalorier.

Att ifrågasätta mina ord betyder för mig att jag blir kallad för lögnare. Att bli kallad för lögnare är nog det lägsta man kan kalla mig. Så viktigt som jag tycker sanningen är. Så uselt som jag tycker lögnen är.

Så därför ska jag med ett inlägg varje dag redogöra in i minsta detalj vad jag ätit och druckit under dagen. För mig egen del som en ögonöppnare för vad jag faktiskt äter och som ett bevis för er där ute att jag inte ljuger.

Kom nu ihåg att jag blivit tillsagd av läkare att äta mer eftersom jag ätit alldeles på tok för lite. Så min kost nu återspeglar inte alls hur jag åt innan. Jag kämpar att nå upp till minst 1250 kcal om dagen.

Så välkommen att följa min kamp i att äta mer för att komma upp i mer kalorier per dag.

Kom och skriv mig det på näsan. 
Kom och skriv mig det på näsan. 
Kom och skriv mig det på näsan. 
Den som vååååågar.

2 kommentarer:

  1. Heja heja heja!!
    Här är en som också levt på för lite kcal/dag och blivit ett fläskberg på kuppen ;)
    Går man på sparlåga väljer kroppen att spara på ALLT som om det var 200 gr choklad. Dvs om man har de generna - med andra gener hade man sett ut som ett benrangel...
    Jag slås av hur ofta jag tar en kopp kaffe istället för det där mellanmålen...hmm...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det konstigt. Eller egentligen inte. Det är klart att kroppen sparar.

      När jag tänker tillbaka på min tid innan barnen och i början av mitt mammaliv så åt jag mer. Folk frågade hur jag fick plats med allt i den lilla kroppen. Även om jag samtidigt hade problem med att känna hunger och kunde gå flera dagar utan att äta.

      När sedan sköldkörteln pajade så gick det åt pipan.

      Det var enklare när barnen var små och jag tvingades laga mat åt dem. Nu kan jag ju gå hela dagen och greja med annat och inte komma ihåg att jag ska äta.

      Men jag tar mig i kragen. Jag ska äta. Jag ska komma ihåg att äta.

      Känner igen det där med kaffekoppen. Kanske skulle ta en kopp vatten eller något annat istället. Men kaffe är ju så gott. :D

      Radera