torsdag 5 april 2012

Förvirring och gubbens köttbullar



Idag har varit en något allmänt förvirrad dag. Känns som om jag glömt något. Något viktigt. Kan inte komma på det och frågade tjejerna om jag bett dem påminna mig om något men de hade ingen aning om vad jag pratade om.

Upptäckte att jag hade glömt att föra in vissa saker i kalendern hemma men det gjorde mig inte klokare eftersom inget av det handlade om idag.

Jobba extra imorgon det minns jag men det är något annat.

Tur att gubben fixade maten idag. Har ont värre i kroppen och det kliar illa på benen. Håller på att bli smått galen. Funderar på om det är cortisonsprutan som lever rövare med mig.

Någon sa att det skulle komma snö i helgen så det kanske är därför.

Gubben serverade köttbullar kryddade med vitlök och smokedliqued. Han vet hur mycket jag gillar röksmaken. Till det tog han sig tid att råsteka potatis vilket Magda älskar. Till det serverade han gräddsås och senapsvinegrättstomater. Mums, mums, mums.

Gott att bli bortskämd ibland.

Nu blir det soffan eller sängen. Hoppas kraften kommer tillbaka snart och att jag inte behöver skämmas ihjäl när jag kommer på vad det är jag har glömt bort idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar