lördag 14 april 2012

Magkänsla

Vaknade kl 06.15 med en konstig känsla i magen. Kunde inte avgöra vad som var fel. Kändes konstigt. Gick och kissade men känslan i magen var kvar. Låg i sängen och lyssnade på gubbens andning och ljuden i huset. Utanför fönstret sjunger fåglar. En ny dag. En ny morgon. 

Plötsligt slår det mig. Känslan i min mage är hunger.

Det kanske låter konstigt för dig och kanske som något självklart. För mig är det en nyupptäckt känsla. Jag minns inte sist jag kände just hunger.

När jag smyger ner i köket känner jag glädje över hungern. Kanske har det vänt. Kanske har min kropp börjat förbränna och arbeta. Kanske har mitt kämpande med mat och vatten gjort nytta. Kanske.

3 kommentarer:

  1. Ja, vad bra! Det brukar hjälpa att äta regelbundet för att just få igång matklockan.
    Ha en fin lördag,
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk att det bara var så här enkelt. Klart det har inte varit lätt att börja äta så mycket och vissa dagar kommer jag inte upp i kalorier.

      Kanske börjar jag märka av det på kroppen också. Det jobbiga är när jag promenerar min runda då måste jag äta mera och det orkar jag inte än.

      Ha en super lördag du också. Kram!

      Radera