torsdag 12 april 2012

Kyckling- och baconsallad med mangoraja

Idag har det varit utbildning mellan 10-15 och sedan jobb mellan 15.30-23.30. Tufft schema och i morgon blir det vila innan jobbet. Hoppas jag.

Jag tog på mig att fixa maten till deltagarna på utbildningen. Eftersom det inte finns spis och endast en micro som värmningsmöjlighet fick det bli en sallad.

Tror att alla blev mätta i alla fall.

Fick mycket beröm för mandelbröden som jag serverade till.

Mangoraja fick lika mycket gillningar. Rekommenderade även mangoraja som sås till grillat.

Nu är bara funderingarna på vad jag ska ordna för mat på måndag då det blir utbildningsdag nummer 2.


1 kruksallad
1 gurka
4 tomater
2 små burkar majs
2små burkar ananas
bönskott
2 paket bacon
2 grillade kycklingar

Bena ur kycklingen.
Dela i mindre bitar.
Skär bacon i mindre delar och stek.
Låt baconet rinna av ordentligt.
Dela grönsakerna och ananasen i mindre bitar.
Blanda ihop allt till en sallad.

Mangoraja:
1 dl majonnäs
1/2 dl crème fraiche
2 msk het mango chutney
1/2 msk curry
1/2 tsk sambal oelek
1/2 dl konc. apelsinjuice
1 msk socker
salt
svartpeppar

Rör ihop alla ingredienserna. Smaka av med lite salt och svartpeppar.
Förvara kallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar