lördag 7 april 2012

Taco





Städa, städa varje fredag – Och på varje jul.
Det tycker jag är kul.

Aldrig mörda på en lördag – För det verkar skumt.
Och det tycker jag är dumt.

Men på söndag ska jag skynda o måla köket gult.
Fast det tycker jag är fult.

Men städa, städa varje fredag – Och på varje jul.
Det tycker jag är kul.

Pippi Långstrump

Gubben fick ett ryck och började städa hyllorna i källartrappen. Magda undrade vad han gjorde och jag svarade att han säger att han städar men just nu ser det ut som om ha stökar upp.

Kasta, kasta och sortera.

Fy, vad man samlar på sig och stoppar undan. 

2 kommentarer:

  1. Vi har också röjt och slängt idag.. Så skönt när det är gjort!
    Angående Macronerna (eller vad de heter) så köpte vi dem.. Skulle aldrig klara av att baka dem, verkar pilligt och noga :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har mer att röja. Men skönt att gubben fått energi. Nu när inte jag orkar dra längre.

      Ska testa baka dem en dag men inte inom närmsta tiden. Går in i en väldigt intensiv period snart med massor av resor till Stockholm. Men når det är dags att andas så ska jag ta mig tid att baka dem. :D

      Radera