lördag 14 april 2012

Dammkrigets förlorare

Jag förstår inte var allt damm kommer ifrån. Jag har mina misstankar på att resten av byn smyger hit om natten och dumpar sina dammråttor hos mig.

Även om jag dammsugar varje dag så är det dammråttor som virvlar. För att inte tala om damm på bokhyllor, bänkar och alla andra ytor.

Torkar jag av tv-bänken så är den dagen efter full med damm.
Var kommer det ifrån?

Visserligen så släpper hundarna hår men det förklara inte dammet som finns överallt.

Detta är verkligen tråkigt och jag vill inte vara dammkrigets förlorare. Men jag verkar få ge upp.

Hur kan andra ha det så fint och städat i sina hem? Vissa säger till och med att de bara dammsugar en gång i veckan och ändå ser det alltid fint ut.

Visserligen känns det som om jag bor i en familj där alla andra släpper sitt skräp där de står men det förklarar inte allt damm.

Beklagade mig idag och sa att jag har mer att plocka och ta hand om i hemmet idag när ungarna är 17, 15 och 13 år än när de var 6, 4 och 2.

Dammsuga, damma, dammsuga. Ska livet bestå av städning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar