fredag 27 januari 2012

Entrecote med stekt potatis



Jag bad gubben följa med mig till Szabos Hemchark idag. Tänkte vi skulle köpa nötfärs. Hade tänkt laga nötfärsbiffar med rosépepparsås. Men väl där hade gubben andra planer. Så han tar över matlagningen idag.

Otroligt tacksam. Visserligen känns det lite bättre efter jag fått vräka av mig lite men jag är hemskt nere idag.

Efterrätt har jag redan fixat. Den är en muta. Jag gjorde jordgubbspannakotta om Max tömde tvättmaskinen och startade en ny.

8 skivor entrecote
salt
svartpeppar

potatis

Klyfta potatisen och koka en 5 minuter i lättsaltat vatten.
Stek i smör och krydda med valfri krydda. Gubben använder idag pommes frites krydda. VIlket är Majas favorit.

Krydda entrecote med salt och peppar.
Stek 3-4 minuter per sida om de är ca 1 1/2 - 2 cm tjocka.

Servera med stekt svamp, ugnsgratinerade tomater, sallad och brun gräddsås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar