söndag 1 januari 2012

Summering av 2011 års sista middag

Fick en otroligt vacker bukett av svärföräldrarna

Gårdagen blev riktigt lyckad trots att jag ett tag kände att jag inte skulle orka.

Gubben fick veta att hans föräldrar skulle sitta själva så bjöd han hem dem till oss. Finns det hjärterum så finns det stjärterum. Maten räckte till oss alla.

Förrätten var god men jag hade velat har mer honungssmak på dressingen.

http://lottasmat.blogspot.com/2011/12/forratt-bacon-och-adelostsallad-med.html


Varmrätten var, om jag får säga det själv, fantastisk. Lammet var så otroligt mört. Det bara föll isär.

http://lottasmat.blogspot.com/2011/12/jamie-olivers-femtimmarslamm.html

Efterrätten var god men det hade inte skadat med mer glass. Barnen efterfrågade. Trist att jag glömde jordgubbssåsen. Den hade varit pricken över i. Margots chokladkaka fick mycket beröm.

Efterrätt

Det som gjorde mig glad var att min svärdotter Linda vågade, inte bara, smaka lammet, utan till och med ta två gånger.

Min svärfar är den där tysta typen. Att då höra honom säga:

Detta var gott detta.

Det var otroligt roligt.


Nöjd, så nöjd med 2011 års sista middag.

3 kommentarer:

  1. Så fina blommor!
    Kul att Linda gillade lammet...det gör inte jag (oavsett hur det är tillagat...)
    Margots chokladkaka får stående ovationer var den än hamnar :D Ack så god!
    Härligt att läsa att förra årets sista timmar blev bra. *försiktig kram*

    SvaraRadera
  2. Underbart gott ser det ut att ha varit! o jag önskar att jag fått smaka en bit trots att jag inte heller ( trots att jag bor i grekland) gillar lamm så väldans. Hoppas ni hade en trevlig kväll! Hälsa familjen.

    SvaraRadera
  3. Ofta beror nog avvog mot lamm på grund av dålig erfarenhet. Jag har aldrig ätit lamm som smakat kofta som en del säger. Lindas bästa reaktion var: Det smakar inte konstigt. Inte som jag trodde. Det är viktigt att lammet slaktas korrekt och ordentligt putsat.

    SvaraRadera