söndag 8 januari 2012

Sömnlöst

Ytterligare en natt som jag legat vaken. Vad ska jag göra för att få sova? En hel natts sömn är en dröm. Mer än 30 minuter i taget en utopi. I natt har värken hållt mig vaken och tvingat mig till ständiga lägesändringar. Värken i kroppen tar över när jag legat still en stund. Vissa nätter, som i natt, gör minsta veck i lakanet ont i kroppen. Lyckas jag somna så vaknar jag med en kropp som värker och som stelnat. Känslan av att "stelna" är jobbig. Kroppen tar ett tag att få igång. Att ta värktabletter innan jag lägger mig är ingen lösning. Då blir min hjärna så speedad och sömnen uteblir pågrund av det. Har blivit erbjuden sömntabletter men vågar inte. Konstgjord sömn som ger bieffekter? Nej, tack. Men egentligen ligger mitt problem i en rädsla. Jag är rädd för att inte vakna igen. En löjlig rädsla kanske men den finns där. Istället ligger jag vaken om natten och brottas med smärtan.

1 kommentar:

  1. Tempurmadrass...(dyrt som fasen men ack så bra för värkbruten kropp!) eller vattensäng och så ska du få prova en av mina sovarvänner. Om jag så ska sitta hos dig hela natten och vaka så ska du prova. Det finns inget som är så skönt som att få en HEL natts sömn! Jag vaknar efter 1,5 timme av de mest underliga anledningar men oftast pga värk. När jag tar en liten sovarvän så har jag turen att "bara" vakna 2-3 ggr. Förr la jag huvudet på kudden och sov till klockan ringde - det var förr det :(
    *kram*

    SvaraRadera