onsdag 4 januari 2012

Storm ute-storm inne

Det viner ett oväder runt knutarna på vårt hus. Regnet och blåsten är både otäck och frigörande. Precis som ett åskväder.
Naturens krafter visar oss hur små och maktlösa vi människor egentligen är. Vi har inget att sätta emot när regn och vind mäter sina krafter.
Men efteråt, när ovädret bedarrt, infinner sig ett lugn. En stillhet så mäktig. En nystart.

Jag ligger trygg här i min säng. Jag är omsluten av värme. Men inom mig finns en annan storm. Den senaste tidens ökande smärta tröttar ut mitt sinne. Försöker fokusera på det positiva men tyvärr vinner allt oftare det mörka.
 Även om jag inte av princip ger Nyårslöften så har jag lovat mig själv att:

 Jag ska vara mer egoistisk.

Jag ska inte bita ihop och kämpa.

 Jag ska be om hjälp.

 Jag ska säga NEJ.

 Jag ska njuta mer.

 Jag ska unna mig mer.

 Jag ska vägra låta denna smärta segra över mig.

Jag vill leva.

1 kommentar:

  1. Helt rätt!!! Stå på dig "Be STRONG"!!
    *kram*




    (och prova ut ny smärtlindring!!)

    SvaraRadera