torsdag 5 januari 2012

Torsk i ugn


Fisk är, som ni vet, inte ungarnas favorit. Så jag steker några korvar åt dem. Korvarna har jag köpt hos Szabos Hemchark. Jag köper numera större delen av mitt kött hos dem. Kassler och bacon köper jag fortfarande i vanlig affär men har denna gången köpt rökt karré hos Szabos som säkert kommer att ersätta mina inköp av kassler.

600 gram torskfilé
1 tsk salt
1 krm vitpeppar
3 dl matlagningsgrädde
1 dl ajvar relish
1 "bubbla" persilja
ca 2 dl riven ost

Skär fisken i bitar och lägg den i en smord ugnsfast form. 
Krydda med salt och vitpeppar.
Rör ihop grädde, ajvar relish och hackad persilja och häll över fisken.


Strö över osten.


Gratinera i ugnen 225 grader i 20 minuter.


Servera med potatis, morötter och gröna ärtor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar