tisdag 19 juni 2012

Carlas Cafe


Hade sett en annons om Carlas café i Näsby. "En kohage från havet" stod det. Ser inte mycket ut för världen, var min första tanke men jag ger det en chans. Brukar inte dömma direkt.


WOW!! Vilket ställe. Jag förälskade mig direkt. Precis innan för dörren, här på bilden nere till höger, stod en bokhylla.

Ta en bok och läs om du vill.

Här vill de att man stannar länge och njuter var min tanke. Gillas.


Café? Det fanns massor att välja mellan och jag bestämde mig för att äta lite mat. Klockan hade blivit ganska mycket och jag hade ju inte ätit någon lunch.


Utanför till vänster på baksidan fanns det ett galleri. Hur mysigt som helst.


Det var konstnären Nina Jacucci från Stockholm som visade sina alster.


Underbara och drömlika. Utställningen hette I fablernas värld.


När jag fick min mat blev jag paff. Vilken tallrik. Fläskfilé- och kantarellgryta med bulgur. Och lite andra grönsaker än de vanliga. Jippi!!


En utsikt att dö för.
Vet inte vad det var som gjorde det men maten smakade gudomligt. Jag tog en böna och blundade och bara njöt. Gurkan var fantastisk. Var det omgivningen eller?

Efter maten tog jag fram min bok och stannade kvar länge. Avbröt min läsning för att gå in och köpa en kopp kaffe.

Jag rekommenderar verkligen ett besök på Carlas café

1 kommentar:

  1. Snacka om kvalitétstid med sig själv! Gott för själen

    SvaraRadera