onsdag 27 juni 2012

Stockholm - dag 3


Maja fixade frukost idag.

Utfärden gick idag till Aquaria. Vi bestämde oss för att gå ner till Sergelstorg och stoppade till i Saluhallen på Hötorget. Gubben ville gärna se vad det är. Han har bara hört talas om Saluhallen. Han blev besviken.

På Sergelstorg stog vi spårvagnen ut till Liljevals/Gröna Lund och gick till Aquaria.


Pampig entré.

Det var svårt att ta bilder men några blev tillräckligt bra för att jag ska dela med mig.








Det fanns tre hammarhajar men de var inte mycket still så jag lyckades inte få några bra bild på dem. Denna får duga.


Här var en som i alla fall stod blixtstilla.







Väldigt vackra bilder.







Mina vackra döttrar.



Tycker vattnet ser kallt ut. Men så är jag ingen badare precis.


Fika måste man få i sig om man ska orka.


Solen gick tillfälligt i moln. På det stora hela så kan man nog säga att vi blev lite besvikna. Hade väntat oss mer. Gubben tyckte att Fjärilshuset var betydligt bättre. Men det var inte en helt bortkastad dag.


Liten paus på Djurgårdsbron.

Sedan blev det shopping i flera affärer på vägen tillbaka till Odenplan. Vi kom tillbaka med flera kassar. Gubben handlade tre gånger så mycket som jag trots att han alltid gnäller över att jag handlar.


Magdas fynd på Shock.


Idag gick vi till Kebabkungen och åt. De lägger upp maten som ett konstverk. Knappt jag vågade röra min falafeltallrik. Men vad mycket mat man fick. Orkade bara hälften.

Nu är vi alla tre trötta efter så mycket promenerande. Vila i soffan framför tv:n. I morgon är en ny dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar