tisdag 5 juni 2012

Shopping och spisledigt

Idag lagar jag ingen mat. Jag och tjejerna åt istället på Teapot och jag köpte hem till grabbarna.

Det blev lite affärer som tjejerna skulle in i. Alla saker som skulle handlas blev inhandlade. Och lite till.

Max skor byttes mot röda Converse. Han fick som han ville. Bäst så. Fick lite tillgodo eftersom converse var billigare.




 Som gör lite gott också. Sådant gillar vi.


Lite örhänge hittade Magda på Glitter. Blir inga bra bilder med skakiga händer. Orkar inte hålla i kamerna ordentligt.


Maja handlade lite på Glitter hon också. Lite som hon ska ha till skolavslutningen.


Magda hittade bikini som hon gillade på Lindex. Även en chockrosa bh fick följa med henne hem.



 På JC använde Magda det sista på sitt presentkort. Kortärmad blå blus, röd jumpsuit och fjädersmycken.


Jag tyckte att hon skulle ha ett linne under den blå men fick då höra:

- Mamma, det är så man ska ha det. Varför köper man annars så snygga bn i olika färger?

Hm! Gammal kanske?



I instrumentaffären köpte vi en present till E som snart fyller ett år. En bra pedagogisk sak som kommer att inspirera till rörelse. Kanske driva sin far till vansinne.


Mina fötter somnade efter ett tag. Det är så fruktansvärt obehagligt att gå på fötter som sover.

Stan var fylld av studenter som var utklädda till allt möjligt. Vi såg Flintstones, zombie, rubiks kub, idrottare och troll.

Lite runda under fötterna var flera av dem. Glada men lite högljudda och livliga.

Nu är jag helt slut och ska parkera mig i soffan med kaffe. Blir nog snart sängen istället. Huvudvärken har inte gett med sig, magen gör bara ont och kroppen värker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar