måndag 18 juni 2012

Dagens middag


Kvällens middag åts på Kajutan i Mörbylånga. Ett ställe jag kommer tillbaka till trots att servicen var lite långsam. Och ja, han glömde servera mitt kaffe eller så förstod han inte skånska. Den stora anledningen att komma tillbaka skulle vara efterrätten.



Jag ville gärna sitta ute och njuta av det allra sista solskenet denna underbara dag.


Snitzel med kryddsmör och stekt potatis. Enda minus var "grönsakerna". Jag är så förbenat trött på sallad, tomat, gurka och röd lök. Lite mer fantasi tack. Och varför servera en brunröd, troligtvis rödvins, sås när det redan finns kryddsmör? Hade räckt med det ena tycker jag.

Husets röda var också gott.


Blåbärscheesecake. Jag säger: Mums! Det var den absolut godaste cheesecaken som jag någonsin ätit. Hatten av.


Hotell, vandrarhem, restaurang, pub och uteservering har de. Trevlig miljö inne också. Hörde servitören prata tyska med kocken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar