torsdag 28 juni 2012

Stockholm - dag 4


Klockan 5 vaknade jag av att kroppen skrek av smärta. Har använt mitt stackars lekamen allt för hårt de senaste dagarna. 
Jag har inte klagat eller försök få familjen att ta det lugnare utan jag hänger på. Vill inte vara en sten i skon för dem. Och nu kommer straffet.
Vet att idag ska vi till Gröna Lund och jag fasar faktiskt för det. Trots att jag inte behöver åka massa karuseller så kommer det ändå vara jobbigt när jag har så ont.

Innan familjen vaknade hade jag duschat och gått ner till ICA på Sveavägen samt gått till grönskaks/frukthandlaren på andra sidan gatan.
Självklart så glömde jag gubbens snus så jag fick bara upp och lämna kassarna i lägenheten och ut igen.

Till frukost gjorde jag en fruktsallad och serverade med vaniljyoghurt. De andra ville ha bröd så det fick de också.

Sedan gav vi oss av till Gröna Lund. Orkade inte ta fram kameran så mycket så några speciella bilder blev det inte. 


Magda och jag åker inte karuseller alls. Jag blir yr och kräker som en gris. Magda vågar nog inte. Hon har bara åkt en karusell i hela sitt liv och hon gillar inte alls det.
Gubben lovade åka några med Maja men han blir också yr.


Niklas och Maja åkte Twister och Jet Line.






Så otroligt söta lampor.




Magda blev så lycklig när hon vann en Yoshi. Inte den allra största nallen som var första pris men andra pris. En precis lagom nalle. Oj, förlåt dinosaurie.


Strax efter var det Majas tur att vinna andra pris i ett annat stånd. Hon fick en Angry Bird.

Båda väldigt nöjda med sina vinster.


Maja åker Vilda Musen. Hon hade haft det betydligt roligare om hon haft med sig någon som också åkte karuseller. Lovade henne att vi ska försöka ordna så att hon kan åka iväg med några vänner. Tåget till Köpenhamn kanske och en runda på Tivoli. Vi får lösa det när jag har semester igen.





Pizza köpte vi hem till lägenheten och nu ska jag inte gå en centimeter till idag. Hoppas jag kan sova något i natt. Ska orka några dagar till i detta tempo.

4 kommentarer:

  1. Hon får åka med mig eller Anders! Jag åker allt utom Pariserhjulet för det är så tråkigt att jag dör en smula. Anders åker det mesta men förstår nog inte tjusningen riktigt med det eller så är han bara galet bra på att hålla min. *s*
    Ett besök på Liseberg helt enkelt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det låter bra. :D Hade hon gillat. Kan se mig pokerface-Anders i en karusell. ;D

      Jag brukar vara bra att ha med när man ska iväg. De parkerar mig i en soffa och så använder de mig så återsamlingsplats. Alltid bra att ha någon som kan ha hand om alla väskor, mobiler och solglasögon.

      Radera
  2. Härligt att ni är på semester. Jag tycker numera att det är lite läskigt att åka också. Blir så lätt illamående tyvärr. Annat var det när man var barn. :)
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är härligt att kunna hitta på lite med tjejerna.

      Åkte faktiskt inte så mycket karuseller som barn heller. Var inte riktigt förtjust i det.

      Tack för tävlingen på din sida. Toppen. Var inne och försökte se mitt inlägg men jag kunde inte hitta det. Hoppas det finns kvar. Kramar

      Radera