fredag 8 juni 2012

Som det kan bli

Bokade i våras Maja på ett streetdanceläger på Öland veckan innan midsommar. När det nu visade sig att det är om mindre än en och en halv vecka fick vi lite panik.

Maja har aldrig varit på något sådant tidigare. Visst hon är 15 år och många 15-åringar fixar att åka tåg och sova borta flera nätter. Men Maja är Maja. Jag tror faktiskt inte att det hade varit några större bekymmer. Hon hade fixat det. Hon är en förståndig tjej. Men jag vet också att det hela innebär massa oro. Så jag erbjöd mig.

Först skulle jag bara köra henne till Öland och hämta henne. Men sedan växte allt. Så nu sitter jag här med två extra dagar ledigt från jobbet och rum bokat på B&B på Öland.

Skäms för att säga det men jag har inte varit särskilt mycket på Öland. Körde dit en gång för 10 år sedan till Färjestaden och hämtade häckplantor. Maja var på simläger på Öland för 4-5 år sedan och då var jag med.

Jag ska ta det lugnt de dagarna. Jag ska finnas på ön för Majas skull. Vara i närheten men definitivt inte delta i danslägret. Hon ska veta att jag finns lite närmare än 3 timmar.

Detta ser jag fram emot.

1 kommentar:

  1. Så fick du en minisemester med bara dig själv och det är väl helt underbart!
    Kram

    SvaraRadera