måndag 4 juni 2012

Knyta skosnören


 Att kunna knyta sina skor är ingen självklarhet. Varken Max eller Magda har lärt sig att knyta sina skor.


Just att inte kunna knyta sina skor är något som man oftast kommer undan lätt med. Ibland inträffar det situationer där man "upptäcks" som vid gympan då blir det jobbigt.


Magda har kommit på ett knep som fungerar ibland. Men det är mycket irriterade ord som kommer under skosnöreknytningen.

Max har givit upp. Han stoppar helt enkelt in skosnörena eller så låter han mig knyta dem och kryper ur skorna knutna.

Det är inte så enkelt som att bara lära sig.




2 kommentarer:

  1. Det är sannerligen en konst! Jag lärde Gerda hur man gjorde sen kunde jag inte själv längre...
    Heja Magda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag frågade Max när jag skulle skriva detta inlägget om han kunde knyta skorna nu. Han sa:

      - Jag kunde innan när Zeke lärde mig men nu har jag glömt det. Det var något konstigt med en hare och grotta. Minns inte.

      Hm!

      Radera