onsdag 13 juni 2012

Test

Jag tänkte göra en helt ovetenskaplig test på mig själv. Ska sluta äta vetemjöl och potatis. Eller jag ska i alla fall undvika det så mycket jag kan.

För några år sedan testades jag för glutenintolerans och det hade jag inte. Men jag har ändå dragit en koppling till min mage och intag av till exempel pasta eller potatis. Bröd äter jag inte så mycket av i alla fall.

Under några dagar  har jag inte ätit pasta eller potatis och jag upplevde att jag inte hade lika ont i magen eller kände mig uppblåst.

Idag åt jag både bröd, paj och pasta och nu har jag så fruktansvärt ont i magen och känner mig som en zeppelinare.

Så jag ska göra ett test och undvika de saker som jag misstänker gör att jag inte mår bra. Vem vet, kanske slutar min mage att göra ont.

1 kommentar:

  1. Jag har tänkt länge att jag ska försöka låta bli vetemjöl, pasta och potatis men jag får inte ihop mitt liv då. Vad ska jag då äta?
    Jag mår inte heller bra av för mkt sådant och bröd sätter sig på magen direkt för det märker jag när jag har haft en period med mycket bröd (vilket jag inte ens gillar särskilt mycket).

    Ska bli kul att läsa hur du äter istället!
    Kram

    SvaraRadera