söndag 24 juni 2012

Semester i Stockholm - resdag


Nu reser vi igen. Denna gången följer alla förutom Max med. Han stannar hemma och vaktar djur och hus. 


Med en stor påse godis och nya tidningar fördriver tjejerna lite tid.



Obligatoriska räkmackan med kaffe.


Gubben hade köpt en korsordstidning. Oftast är korsorden för svåra men denna tidningen innehöll buslätta korsord. Han lyckades lösa hela fem korsord på resan till Stockholm. Bra hjärngympa.


En nyinköpt film på datorn är också ett långt tidsfördriv. Sherlock Holmes så Magda fick dregla.


Trött blir man av att sitta still i många timmar.


- Tunnelbana? Hellre dör jag, sa Magda när jag föreslog att vi istället för apostlahästarna skulle ta tuben till Odenplan.
Lite otrygg ser hon ut men Maja satt bredvid och jag framför.


Äntligen på plats i lägenheten på Odenplan.


Gubben börjar med att läsa information om närmaste restaurangerna. Och pubarna så klart.


Tjejerna chillar men vill gärna ut på stan.
- Ingen brådska, tycker gubben. Vi ska ju vara här i en hel vecka. Ni hinner nog med.


Utsikten från lägenhetsfönstret Odengatan mot Sveavägen.


Mot Odenplan.

Precis när jag tagit korten på utsikten och satt mig vid datorn så öppnar sig himlen. Tur jag har planerat både inom- och utomhus aktiviteter. Får se vad som blir av. Vädret ska visst inte bli det allra bästa. Hoppas på någon dag med solsken så vi i alla fall kommer till Gröna Lund.

Nu ska vi sträcka ut kropparna lite innan vi ger oss ut för lite mat. Första dagen är lite seg.

2 kommentarer:

  1. Önskar er en trevlig och rolig Stockholmsvecka!

    SvaraRadera
  2. Älskade Sthlm! Hoppas att ni får en härlig vecka! Kram

    SvaraRadera