fredag 29 juni 2012

Stockholm - dag 5


Gubbens tur att fixa frukost.

Idag bestämde vi oss för att gå ner till Gamla stan och stanna till i affärer och museum på vägen.


Den ende som jag skänkt lite pengar till är denna mannen. Han har gjort sig ganska mycket besvär för att tjäna en och annan krona. Tycker annars att Stockholm är fylld av tiggare. Det gör ont i mitt hjärta när jag ser dem men kan man verkligen lita på att de verkligen är i behov av pengar. Gubben läste i tidningen denna veckan att det finns tiggare som tjänar 6000-8000 kronor om dagen.


Vi stannade till på Dansmuseet.




















 Sedan genade vi över vägen och gick på Medeltidsmuseet.























Sedan kom vi till Gamla stan och dess underbara gränder.


Vi tog en paus på Chokladkoppen.


Magdas kladdkaka.


 Min chokladkopp.

Maja tog kladdkaka med vispgrädde och varm vit choklad.


Gubben tog kaffe med kanelbulle.

Magda drack en kall chokladdryck.

Dagens middag blev på Burger King. Nu är jag så förstörd i kroppen att jag inte orkar mer. Ska jag vara människa i morgon så måste jag vila. Vi ska hinna med lite vår sista dag i Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar