söndag 10 juni 2012

Korv Stroganof

Provsmakning av kaffe hos Sara blev det idag efter Kvällspostenrundan. Gubben måste ju också smaka kaffet från hennes nya maskin.

Tror inte att vi kommer att köpa en sådan för jag har fått ett erbjudande om att testa en annan maskin.  Om jag tackar ja så får ni läsa om det här i bloggen senare. Vi får se.

Väl hemma var det bara att fortsätta med evighetsmaskinen städning.

Spelar ingen roll hur mycket jag städar för det ser ändå ut som ett bombnedslag. Fattar inte hur de hinner skita ner som de gör. Igår torkade jag alla skåpsluckor i köket och idag får jag göra om det.

Igår plockade jag undan i vardagsrummet och rengjorde soffan med möbeltvätt. Idag kan man inte tro jag varit där inne med en dammtrasa ens.

Suck! Suck! och suck!

Men sovrummet doftar nu gott av Maison Belle lavendel och mint. Men jag tycker att det inte luktar gott så länge. Doften försvinner ganska snabbt. Men det är allt bra trevligare att städa till Maison Belledoften än kemikaliedoft.

Ska bli gott i natt efter jobbet att krypa ner i helt ren säng. Nytvättade kuddar och täcke också.

Maten idag fick bli snabb och enkel. När de mina blir hungriga blir de det med råge.

Själv låt jag bli snabbmakaronerna och hyvlade vitkål till korvgrytan. Tänkte testa att inte äta så mycket pasta och potatis.

falukorv
1 gul lök
2 msk tomatpuré
500 gram krossade tomater
1 msk kalvfond
1 dl mjölk, vatten eller grädde
2 tsk dijonsenap
1 tsk paprikapulver
2 dl crème fraiche
1/2 - 1 tsk salt
2 krm svartpeppar

Strimla korven. 
Hacka löken. 
Fräs korv och lök. 
Tillsätt tomatpuré, krossade tomater, fond och vatten och koka i ca 10 minuter.
Rör ner senap och paprikapulver. 
Blanda ner créme fraiche.
Koka i ytterligare 5 minuter. 
Smaka av med salt och peppar.

Servera med pasta eller i mitt fall strimlad vitkål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar