lördag 15 december 2012

Magdas frukost


-MAMMA, hur gjorde man nu igen? frågar Magda.

Jag plirar utan glasögon på den pyttelilla texten på baksidan och mumlar om hur jag kan tillåta sådant skit i mina barns magar. Förstår inte min avog mot snabbnudlar. Studenter överlever tydligen på dem men för mig är det inte något jag gillar och absolut inte som frukost. 

-Ta av locket. Häll ut innehållet i den lilla påsen. Häll på 3,5 dl kokande vatten. Sätt på locket. Låt dra i 3 minuter.

-3 och en halv dl?

-Ja, det röda måttet. 3 och en halv.

-Alltså, jag tar tre och fyra tar jag bara halva?

-Precis!

Tänk att skillnaden på hur man säger saker är så liten men betyder skillnad mellan att förstå och inte förstå.

2 kommentarer:

  1. Skillnad på att säga saker ja men denna gången förstod ju Magda :D även om hon behövde få det bekräftat - härligt (tycker jag)
    ...och nudlar...har jag aldrig ens smakat (oj)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nudlar har jag ätit men aldrig i detta formatet.

      Jag är alltid misstänksam mot sådant som monstren gillar. ;D

      Max levde ju ett tag på den andra varianten som man kokar.

      I wok har jag nudlar (oj, det var längesen) men inte äta bara så rakt av.

      Radera