söndag 16 december 2012

Livsglädje


- Konstigt, när du inte åt levaxin mådde du bättre. Det ser jag. Du hade mer ork och du var mer..... glad.

Gubben ser orolig ut.

Visst är det så. Konstigt. När jag slutade med medicinen mådde jag mycket bättre, hade mer ork, var gladare och proverna var urusla.

Nu äter jag levaxin och proverna börjar se bättre ut men jag mår sämre och sämre. Än är jag inte där jag var när jag slutade äta levaxin i somras men jag är på väg dit.

Livsglädjen sipprar ur mig.

Jag förstår inte. Det borde vara tvärt om. Ju bättre provresultaten blir ju bättre borde jag ju må. Eller?

Istället mår jag sämre ju mer jag äter av levaxinet.

Snart är det dags för ny provtagning. Nya resultat och ber de mig då öka dosen igen vet jag inte vad jag gör. Jag vill ha ork och glädje.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar