söndag 30 december 2012

Sova, sova, sova

Kämpade i soffan till klockan var efter 22 och sedan kröp jag ner i sängen.

Helt omöjligt att somna. Kunde inte koppla bort värken i kroppen.

Var tvungen att köra avslappningsskivan två gånger innan jag kände att jag överhuvudtaget kunde slappna av.

Värken försvinner inte men genom skivan får jag lugn i skallen som gör att jag kan koppla bort smärtan tillräckligt länge för att somna.

Tyvärr blev sömnen inte långvarig. En av grannarnas fingrar kunde inte hålla sig ifrån nyårsraketerna.

Samtidigt som de vackra färgerna dalade från himlen försvann min sömn.

Tro nu inte att jag känner ilska mot de som smällde. Inte alls.

Inte kan de veta att jag ligger där och har problem med min sömn.

Vi skjuter inga raketer av hänsyn till alla rädda djur, miljöförstöringen och ekonomi.

Det var ett beslut som Maja fick igenom i familjen för fem år sedan.

Men det är vårt beslut och så länge som det säljs raketer och bomber måste vi acceptera att andra har sina beslut.

Visst, man får egentligen inte skjuta hur som helst men det är en tandlös lag. Så länge ingen håller efter förbuden så kan man inte klaga. Bara informera och hoppas att det någon gång slår rot.

Sova? En annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar