måndag 10 december 2012

Snöskottning

Kom ganska mycket snö i natt. Tog längre tid att köra hem. Motorvägen var inte skottad och snön yrde upp drivor. Var glad att jag kom in på tomten.

I morse gick ytterdörren knappt att öppna men som tur var har snön yrt åt andra hållet så trappan var nästan bar.

Gubben lyckades ta sig ut med firmabilen.

Bakom mina bilar var det drivor av snö. Tur schemat är tomt.

Jag fick upp Max i tid för att hinna pulsa genom snö. Maja stiger ju upp själv.

De såg båda ut som Michelingubbar när de gick med halsdukar virade runt halsen.

Plötsligt öppnas dörren och Max kommer in. Med ett leende. Stannade i min tanke att han vänt hem på grund av snön.

- Jag kom på att det är måndag, säger han och fyrar av ett leende.

Visst ja, på måndagar börjar han ju senare. Typiskt.

Men istället för att klä av sig går han ut igen och när jag tittar ut har han börjat skotta fram min bil. Underbart! Själv klarar jag inte av att skotta om jag så kämpat. Mina armar orkar inte ens hålla hårfönen.

Chockad och glad kokar jag nu kaffe så vi kan fika tillsammans innan han gör nytt försök med att komma till skolan.

Ta det försiktigt i trafiken och kör inte fast i någon driva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar