lördag 15 december 2012

Typiskt.

Idag står det på schemat: storstäda, storhanda och passa barnbarnen innan familjen ska på 4-års kalas.

Jag ligger kvar i sängen och försöker hitta ork att stiga upp.

Kroppen gör ont, bihålorna är igentäppta, halsen känns som ett rivjärn och låter som en kråka.

Visst är det typiskt. En ledig dag har jag och gubben tillsammans i veckan och då orkar jag inte. En enda dag. Typiskt!

Måste, måste, måste.

VILL INTE!!!

Handla kan jag göra på måndag när jag ändå ska ut och köra.

Barnbarnen behöver inte vaktas. Tror jag sätter Maja och Magda att baka snöbollar med grabbarna. Sedan har jag köpt två nya filmer sedan de var här sist.
Äta kaka och se på tv är väl okej barnpassning av barnbarn? ;D

Storstäda! Något som verkligen behövs. Går inte längre att skjuta det på framtiden. Snart kryper dammråttorna självmant ut i kylan.

Äsch, nu får jag stiga upp och ta tag i skurspannen.

När familjen åker på kalas till världens goaste kusin så ska jag krypa ner i soffan med en väldigt intressant bok. Gift och giftmord i litteraturen. Undrar om gubben vågar äta om han ser vad jag läser.

Hihihi!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar