onsdag 12 december 2012

Mänsklig ondska

- Jag fattar inte varför du är så snäll och hjälper andra. Du är dum som tror gott om alla människor. Ingen bryr sig ju om dig. Hur mycket du än kämpar för andra så är det du själv som inte mår bra. Vem tackar dig för att du alltid ställer upp och hjälper till? Du blir bara utnyttjad. Lägg av med det och bli egoistisk. Var lite som alla andra.

NEJ! NEJ! NEJ!

Hur mycket gubben än försöker få mig att tro att människan är ond vägrar jag tro det.

Gud skapade oss av kärlek och fyllde oss med kärlek. Att vi sedan påverkas av Djävulens hat är en mänsklig svaghet.

Men människan är en god varelse. Kapabel till stora kärleksfulla handlingar.

Jag fyller mitt hjärta och sinne med kärlek och ber att vid domens dag Gud ser mina ansträngningar.

Att se andra människor utan att döma dem för deras religion, etnisk tilhörighet, ekonomisk bakgrund eller funktionsnedsättning.

Att göra gott mot andra människor om det så bara är genom stöd och ett leende.

Jag vägrar tro att människan bara är ond. Vägrar, vägrar, vägrar.



1 kommentar: