måndag 21 oktober 2013

Den felande länken funnen

Var med Maja hos skolläkaren idag med anledning av hennes smärtande fötter.

Han tittade på dem. Suckade och bad Maja gå fram och tillbaka, stå på ett ben, stå på tå och stå på tå på ett ben.

Såg då hur dålig balans hon faktiskt har. Såg på hennes nakna fötter och vader hur de spändes och kämpade för att göra som hon ville.

Fick förklaring till varför hon ofta klagar för smärtor i underben och vader. Hur hennes benhinnor tar stryk.

Order om inlägg i skor.

-Jag förstår att du vill se snygg ut och gå i kvinnoskor och det ska du få men....
använd då inlägg. Välj helt sandaler med upphöjning i fotvalvet eller träskor. Det är kanske inte snyggt men du kommer alltid att ha ont i fötterna och när du blir så gammal som din mamma kommer du få problem. Var noga med att skon verkligen passar dina fötter och dyrast är inte alltid bäst.

Han undrade om jag hade ont i fötterna och jag sa att det hade jag men av annan anledning. Undrade om skenor jag sett i Reumatikertidningen kunde hjälpa och doktorn frågar om jag har reumatism RA.

-Reumatism ja, MCTD.
-Åh, bindvävsreumatism. Men du ser inga symtom än hos Maja?
-Nej, men det är klart man ibland undrar om jag gett dem skiten.


Blev paff över att han kände till MCTD. Där steg han i mina ögon.

Maja visade doktorn hur hon utan problem kan lägga sina tår omlott.

Han skrattade och sa:

-Detta skulle jag filmat för det kan inte många. Du har mer apfötter än människofötter.

Så nu är alltså den felande länken mellan apan och människan funnen i min dotter. Jag som inte ens tror på evolutionen.

2 kommentarer:

  1. Men så skön känsla när Doktorn känns extra påläst, men vad tyckte Maja om att få sina fötter kallade för "apfötter"?
    Hoppas att hon får bra hjälp!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir så paff. Inte van vid sådan positiv läkare.
      Maja skrattade. Hon tyckte det var kul.

      Radera