onsdag 9 oktober 2013

Saneringsstart


Idag tog jag tag i ett saneringsjobb som jag skjutit på länge.

Har gått och hoppats på att Maja själv skulle klara av att ta tag i sitt rum. Tyvärr har jag insett att problemet vuxit henne över huvudet.

Så ledig onsdag och hårdhandskar på.

Jag är inte klar på långa vägar men nu kan man se golvet och gå in o rummet utan att trampa på saker.

Tre IKEA-kassar smutstvätt, en sopsäck rent skräp, en IKEA-kasse med petflaskor. Står också en full sopsäck med Kvällsposten.

Att ha tvångs- och kontrollsyndrom samt adhd är en jobbig kombination.

Svårt att komma till skott, svårt att släppa ifrån sig saker som kan ha en betydelse för mig eller någon annan. Ett komplicerat resonemang.

När Maja kom hem från skolan och läxorna var gjorda hjälpte hon till sortera sådant som jag var osäker på om det var skräp eller inte.

Det finns mycket mer att städa men nu räcker det för mig. Helt slut i kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar