onsdag 16 oktober 2013

Hair och då menar jag inte musikalen


Hår, hår och hår. Detta irritationsmoment och glädjeämne.

När flickorna var små hade de långt hår. Maja kom till förskola och skola med olika håruppsättningar medan Magda skulle ha sitt hängande. Försökte få henne att sitta still tillräckligt länge för att få upp håret i i tofs men hon hann knappt lämna stolen förrän snodden var utdragen. Tillslut gav jag upp det där med hår och Magda.

Magdas hår blev allt kortare och Majas längre. De började bestämma allt mer själv och i takt med att mina händer inte längre orkade med att göra håruppsättningar så slutade morgonens krig med borste. Var håret bara rent och utan tjorvor så var jag nöjd.

Idag har Maja sällan håret uppsatt när hon lämnar hemmet. Magda däremot har ständigt denna tofs med variationen knut.

Tänk vad det kan ändras. Trodde aldrig när jag jagade henne med hårborste att Magda skulle lägga så mycket tid på plattång och borste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar