onsdag 23 oktober 2013

Maja är skadad


I måndags hamnade Maja mellan hundarna som bråkade. Hon fick inga sår förutom en punktering på ovansidan. Det finns blåmärken över och under foten samt på sidan.

Hon hade väldigt ont och igår fick jag köra henne till och från skolan. Fanns inte en möjlighet att hon skulle klara av att resa fram och tillbaka i många timmar. Bara gå till bussen var omöjligt.

När jag ringde vårdcentralen igår ordinerade de asolspritomslag och att vi skulle återkomma som idag om hon fortfarande hade ont.

Efter en jobbig natt med många tårar höll jag Maja hemma från skolan och ringde vårdcentralen igen.

Hon fick tid och läkaren tvivlade på att något var fel men skicka henne ändå till röntgen akut.


Något svar på röntgen fick vi inte utan svar skickade doktorn till vårdcentralen. Så det är bara att avvakta. 


Vi tog en fika i sjukhusets kafeteria. 


Maja har ont och fryser om foten. Jag hoppas att det bara är muskler och/eller senor som fått sig en smäll.
Tycker synd om Maja. Hon har redan problem med sina fötter och detta var onödigt. 

Jag tycker också det är konstigt att hundarna bråkar. De har ju levt ihop i över fem år och ytters sällan blivit ovänner. Nu kan vi inte ha den i samma rum längre. Konstigt. 

Känns otryggt. Inte så att hundarna attackerar oss människor men när de bråkar så kan det ju gå som med Maja att man råkar komma emellan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar