onsdag 30 oktober 2013

Falafel



Det blev ingen hit. Jag bröt ihop av alla klagomålen över att jag serverade vegetarisk mat. Ondast gjorde gubbens miner när han satt och åt klyftpotatis och sallad. Bara att titta på hans kroppshållning räckte. Är inte särskilt stolt över min reaktion men jag orkade helt enkelt inte mer.

Efter att ha städat, kört Magda till socmöte och både handlat kläder till Max och Majas Halloweenfest samt handlat mat orkade jag inte mer.

Mitt knä gav upp redan när jag steg ur sängen och det tar på humöret att ständigt ha ont.

Jag orkade helt enkelt inte med att höra om min usla matlagning.

600 gram kikärtor
1/2 dl persilja
2 vitlöksklyftor
1 gul lök
1/2 tsk salt
1/2 tsk sambal olek
1 dl maizena

Hacka löken.
Mixa alla ingredienserna till en smet.
Forma till bullar och stek några minuter per sida.

Servera med klyftpotatis, sallad och tzatsiki.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar